Uusi viesti, monikulttuurisuuskriittinen blogi


Poliittisten päättäjien keskuudessa vallitsee nykyisin fanaattinen monikulttuurisuusideologia, joka pyrkii tukahduttamaan kaiken demokraattisen kansalaiskeskustelun maahanmuuttopolitiikasta. Tämä taistolaisuuden kaltainen uskonnollinen hurmoshenkisyys on vallalla myös sanomalehdistössä, joka ei julkaise mitään multikulti-ideologian vastaisia ikäviä tosiasioita. Yksityishenkilöiden ylläpitämät blogit ovat tällä hetkellä ainoa lähde, josta saa totuudenmukaista tietoa Suomessa ja muissa Euroopan maissa harjoitetun maahanmuuttopolitiikan seurauksista.

Toisin kuin Helsingin Sanomissa ja muussa propagandalehdistössä, täällä kerrotaan lukijoille vain tosiasioita. Kannatamme modernia länsimaista sivilisaatiota ja sen parhaita arvoja eli rationaalista ajattelua, tieteellistä tutkimusta, oikeusvaltiota, sananvapautta ja demokratiaa. Tästä syystä vastustamme monikulttuurisuutta, joka nykymenolla muuttaa Euroopan maat Afrikan tai Lähi-idän maiden kaltaisiksi parinkymmenen vuoden sisällä.

torstaina, lokakuuta 01, 2009

Turun kaupungin propagandaa: Maahanmuuttajat rikastuttavat opetusta

Turun kaupungin tiedotuslehti Turkuposti 4/2009:

Maahanmuuttajat rikastuttavat opetusta
Turussa tarjotaan opetusta useilla kielillä.Koulujen monikulttuurisuuden lisääntyminen tukee koululaisia maailmankansalaisuuteen kasvamisessa.
Vieraskielisiä oppilaita on turkulaisessa perusopetuksessa yli 9 % oppilaista. Useimmat heistä ovat opiskelleet suomalaisessa koulussa useita vuosia ja selviytyvät
opinnoista normaalien, kaikille oppijoille tarkoitettujen palvelujen avulla. Vasta Suomeen muuttaneet perusopetusikäiset lapset ja nuoret menevät ensin valmistavaan opetukseen opiskelemaan suomea ja muita koulunkäynnin edellyttämiä valmiuksia.

Maahanmuuttajaopiskelijoiden taustat vaihtelevat melkoisesti. Joukossa on juuri Suomeen tulleita nuoria, joista osa on luku- ja kirjoitustaidottomia ja istuvat elämänsä ensimmäistä kertaa pulpetissa. Joillakin on takanaan kotiopetusta. Toisaalta opiskelijoiden joukossa on jo toisen polven maahanmuuttajia, jotka osaavat suomea hyvin. On myös työn tai avioliiton kautta Suomeen tulleita, joilla on korkeakoulutustausta. Maahanmuuttajien opintojen etenemistä hidastaa usein suomen kielen kirjallisen taidon heikko taso. Suulliset näytöt olisivat monelle maahanmuuttajalle parempi vaihtoehto, mutta opiskelukulttuurimme on hyvin kirjallista ja tekstiin perustuvaa. Tästä syystä ensimmäisen polven maahanmuuttajista vain harva jatkaa lukioon.

Maailma vierellämme

Yleisen perusopetuksen keskeinen tehtävä on tukea oppijan kasvua vastuulliseksi maailmankansalaiseksi. Turkulaiset koulut ovat perinteisesti olleet aktiivisia solmimaan kansainvälisiä kontakteja. Koulujen monikulttuurisuuden lisääntymisen myötä globaalikasvatus on luonnollinen osa päivittäistä koulutyötä.


Kuvateksti:
Youssef Bennani opettaa Turussa arabiaa.
Kuva: Hanna Oksanen

(Kuvassa arabi, joka piirtää liitutaululle arabiankielisiä kirjaimia. Tämä on ilmeisesti sitä rikastuttamista. Miten se rikastuttaa Suomea, että Suomeen tulee arabeja opettamaan toisille arabeille heidän äidinkieltään arabiaa?)

Vs: Turkuposti 4/2009: Maahanmuuttajat rikastuttavat opetusta
« Vastaus #9 : 20.08.2009, 21:15:40 »



Pahinta on otsikko. Rikastuttaminen ei mokukäsittelyn jälkeen tarkoita enää mitään. Käytännössä siitä on tullut synonyymi hankaloittamiselle, mutkistumiselle, vaikeutumiselle, häiritsemiselle, kallistumiselle.

Mamut rikastuttavat opetusta. Sadekuuro rikastuttaa piknikin. Halla rikastuttaa viljelyn. Hyttyset ovat mustikanpoimimisen rikkaus. Uusi, uljas koulutus on entistä huonompi ja kalliimpi, mutta rikastunut.

Se että maahanmuutto avaa luontevan mahdollisuuden globaaliksi kasvamiselle on sama kuin että asunnottomuus avaa mahdollisuuden raittiista ilmasta nauttimiselle.



Vs: Turkuposti 4/2009: Maahanmuuttajat rikastuttavat opetusta
« Vastaus #10 : 20.08.2009, 21:20:12 »

Nikopol löysi juuri kultajyvän: rikastuttamisen merkityksestä voisi tehdä jonkinlaisen frekvenssianalyysin, ja luultavasti siitä kävisi ilmi että se tarkoittaa jotain aivan muuta kuin mitä ensikuulemalta voisi luulla.

Juuri noin kun rikastuttamisen ymmärtää niin alkaa mokutusjutut kuulostaa mielekkäiltä: se hankaloittaa, ilman että antaa mitään konkreettista hyötyä. Ehkä se on näitä Lassin & Leevin persoonaa kehittäviä kokemuksia?


Vs: Turkuposti 4/2009: Maahanmuuttajat rikastuttavat opetusta
« Vastaus #11 : 20.08.2009, 21:31:09 »

Ihan normi mokujuttuhan tuo oli. Mutta otsikko oli kieltämättä hämäävä. Ei tuosta rikastumisesta ollu oikeastaan mitään esimerkkiä. Eli miten se rikastuu, kuinka oppilaat ja henkilökunta kokevat tämän rikastumisen? Koskeeko tämä rikastuminen taloutta, kulttuuria, yleistä hyvää oloa? Muutenkin joskus toivoisi että maahanmuuttokeskustelua käytäisiin argumenteilla, jotka voi mitata. Jos joku sanoo että opetus rikastuu, niin se pitäisi pystyä osoittamaan jotenkin. Muuten näistä jää aika paska maku suuhun, ja saa ihmettelemään että mitä tässä nyt yritetään todistella, ja kenelle.

Kerrataanpa taas, millaisten ihmisten tuossa propagandassa sanottiin RIKASTUTTAVAN kouluopetusta:

Maahanmuuttajaopiskelijoiden taustat vaihtelevat melkoisesti. Joukossa on juuri Suomeen tulleita nuoria, joista osa on luku- ja kirjoitustaidottomia ja istuvat elämänsä ensimmäistä kertaa pulpetissa.
Luku- ja kirjoitustaidottomien, kertaakaan elämässään päivääkään koulua käymättömien ihmisten tuominen kehitysmaista Suomeen RIKASTUTTAA Suomea?
Miten?
Turun kaupungin propagandan mukaan Turun koulut siis jotenkin hyötyvät siitä, että kouluun tulee luku- ja kirjoitustaidottomia, kertaakaan elämässään päivääkään koulua käymättömiä teini-ikäisiä kehitysmaalaisia.
Kuka mielipuoli tuollaista propagandaa kirjoittaa?
Teksti: Johanna Järvinen ja Erja Vihervaara

Miten nämä Johanna Järvinen ja Erja Vihervaara perustelevat väitteensä, että luku- ja kirjoitustaidottomien, kertaakaan elämässään päivääkään koulua käymättömien teini-ikäisten kehitysmaalaisten tuominen Turun kouluihin RIKASTUTTAA kouluja?
Tämä väitehän on tosiasioiden fanaattista kiistämistä uskonnollisin perustein.
Luku- ja kirjoitustaidottomien, kertaakaan elämässään päivääkään koulua käymättömien teini-ikäisten kehitysmaalaisten tuominen suomalaisiin kouluihin aiheuttaa tietysti vain ja ainoastaan haittaa ja kustannuksia ja hankaluuksia.
Ongelmien tahallisen hankkimisen sanominen "rikastuttamiseksi" on aivan sairasta orwellilaista retoriikkaa. Sota on rauhaa, vapaus on orjuutta, suunnattomien kustannusten aiheuttaminen suomalaisille veronmaksajille rikastuttaa Suomea.
Hyi helvetti. Miten nuo Johanna Järvinen ja Erja Vihervaara kehtaavat valehdella tuolla tavalla?

Miten Turun kaupunki kehtaa julkaista tuollaista mielisairasta propagandaa?

Ei kommentteja: